Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kal kapcsolatos irányelv értelmében.

Rendhagyó horgászat egy Csodálatos, Rendhagyó holtágon

Tanyi Ádám - Teszenyi Dávid
2023. 11. 11. 08:00:00
Őszi “szezonzáró” egyhetes horgászatunkat most egy számunkra ismeretlen vízen ejtettük meg, a Csobaji Holtágon.

Egy gyönyörű, igazi vadvíz, ami összeköttetésben van az élő Tiszával....

Rendhagyó horgászat volt több szempontból is, hiszen olyan valakivel mentem el erre a túrára, akit igaz barátomnak nevezhetek és ez volt az első, ilyen hosszabb egy hetes horgászatunk együtt. Ezen kívül pedig több új dolgot is kipróbáltam, pedig én aztán a jól bevált dolgokat szeretem, viszont sikeresen vizsgázott minden új eszköz.

Helykeresésnél, egy Tisza meder fogadott minket. Fél méteres víztől, a 9 méteres vízoszlopig. Főként mély iszapos, de a partvonalban kagylóhéjjal tarkított mederfenék húzódott előttünk.

Szombat délelőtt érkeztünk meg. Táborállítás után, Dávidnak összesen négy etetést alakítottunk ki. Ebből két etetésen, már aznap este elkezdte a horgászatot. Két etetésén pedig előetetett két napig. Dávid fehérjés csalival készült, mivel ő szeretett volna több halat fogni, annyira nem szelektálni, ami sikerült is neki, hiszen, 6-tól 10 kg-os súlyhatárig sikerült fogni pontyokat, illetve beugrott egy 13 kg feletti gyönyörű ponty is, az egyik előetetett bójájáról.

Én három etetést hoztam létre. Szombat estétől, hétfőig csak előetettem, félig szénhidrátos félig fehérjés bojlival. Hétfőn sötétedéskor tettem be a szerelékeket. Azzal a céllal érkeztem, mint minden új vízre, hogy megfogjak egy 15 kg feletti példányt… Viszont ez most elmaradt… A három etetésemből az egyik ebben az időszakban egyértelműen rossz helyen volt, mivel ugyan azon a sávon volt etetése Dávidnak is és neki sem működött. A másik etetésemen pedig valami meg viccelt, sosem volt ép állapotban a bojli amikor 24/48 óra után felnéztem. Az egy, maradék etetésemről sikerült fognom egy szebb pontyot, ami 12 kg feletti volt, de a kitűzött célsúlyt sajnos nem haladta meg… Így is nagyon örültem neki, és ami a pozitívum, hogy ki tudtam szelektálni a kisebb pontyokat, ami szintén célom volt.

Nagyon szépen köszönjük a horgászat lehetőségét a Taktaközi Horgász Egyesületnek, akiknek kezelésében van ez a gyönyörű holtág, példa értékű, nagyon jó munkát végeznek itt. Rendezett part vár benneteket, autóval könnyen megközelíthető, kempingezési, csónakbérlési lehetőséggel és nagyfokú halőrzéssel, (napi szinten, reggel vagy este, legalább 2-3-szor találkoztunk halőrrel) ami ugyebár nagyon fontos dolog, egy ilyen vad holtágon. Nem tudok mást mondani, csak ajánlani tudom ezt a szépséges holtágat.

Külön köszönet a sok segítségért Szabó Gábornak, aki végig segítette ezt az egy hetes kis túrát!

Így záró szóként, „-Mi még biztos visszatérünk, hisz várat magára az a „BigCarp”……”