Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kal kapcsolatos irányelv értelmében.

Szülinap a Téglagyári agyagbányán.

Szilágyi Tamás
2023. 09. 13. 09:00:00

Az elmúlt 72 órás horgászatom története valahol július elején kezdődött.....

.....mikor is, három jó barátom, Ádám Pisti, Nyíri Zoli, és Kovács Lacika egy három napos horgászattal lepett meg a Fehérgyarmaton található Téglagyári agyagbánya tóra.

Tavaly novemberben már jártunk ezen a vizen, ám akkor a télies időjárás megnehezítette dolgunkat, és egyszer mindenképpen vissza akartam ide térni revansot venni. Nos, a fiúk jóvoltábol ez az idő most jött el.

A hármas horgászhelyet foglaltuk, hiszen ott kényelmesen elfértünk, mindenki tudott ígéretes helyeket horgászni. Én Pistikével a hely bal szélére kerültem, Csompi és Zolko pedig a jobb szélen táboroztak.

Csali választás nem volt kérdés, Four Season bojlit vittem, hiszen a fiúk már tapasztaltak ezen a vizen, és ez a bojli kimagaslóan jól működik a Téglán. Mivel úgy értesültem, hogy amurok is szóba jöhetnek, készültem lucerna pellettel is a bojli mellé, hátha segít valamit a dolgon.

Taktikánk eltérő volt, mi Pistikével egy nagyobb, agresszívabb etetést alkalmaztunk, az egyik akadó sort szórtuk bojli-pellet kombinációval, ide csak és kizárólag spinnerrel pecáztunk egy 16-os Sweet Pineapple pop uppal az amurok reményében, míg a másik akadó sort tisztán 20-24mm-es bojlival etettük, és erre horgásztunk szimpla/dupla/ vagy éppen hóember kombinációval. Itt az előke típusa kombi előke volt.

Zolkóek viszont szinte végig dupla 24-el csalizva, minimális etetést alkalmazva horgásztak, szintén akadókat, bokrokat. Dél körül indult el a peca, ekkorra került minden a helyére, és az első kapásra mindössze egy órát kellett várni, egy 7kg-os amur személyében. Innentől elindult a halkitermelés, egymást érték az amurok, nem győztük pótolni nekik a kaját, míg Lacika első délután egyéni rekordot döntött, egy 22,40kg-os töves személyében, mely extraként még chip mentes is volt, így Laci adhatott neki nevet, ami Jázmin lett. Szóval ha valaki megfogja újra Jázmint, legyen szíves a fotót elküldeni nekünk.

Álomszerű indulás, befogadott a víz minket.

Éjszakák picit csendesebbek voltak, átlagban 4-5 kapásunk volt, de a hajnali fényváltás és a nappali órák igen csak mozgalmasra sikeredtek.

Második nap délutánján Laci megint villantott, és egy 23,60kg-os pontyal újabb rekordott döntött, Zolko dupla 24-es süllyedő kombinációval amurt tudott zsákmànyolni, illetve Pistike is megbírkózhatott egy 14,50kg-os amurral. Szinte végig pengetős pecában volt részünk, összállt minden az okos horgászatunknak és taktiáinknak köszönhetően. Darabszámot nem tudok mondani, hiszen lehetetlen volt követni, írkálni meg nem a mi stílusunk, de ami meglepő volt, hogy csak amurból olyan 15-17 darab körül merítettünk, nem gondoltam volna ilyen erős állományra ezen a vizen.

Egy pár szót még a felszerelésről. A pálya nehézsége és akadók sokasága miatt 0,40-es főzsinórokat, és 0,60-as előtéteket haszáltunk, 140 grammos ólmokat helyeztünk az akadók elé az ésszerűség határain belül. Horog méret részemről 2-es Spinnerek voltak, de a srácok se mentek 4-es méret alá. Ez a megfelelő erősségű szerelék ide a halak biztonságos kifárasztása érdekében. Szerény véleményem szerint ennél “gyengébb” összeállítás vagy feederezes hazárdírozás ezen a vizen, és közel sem halbarát….

Összességében egy nevetéssel teli, fárasztásokkal bővelkedő túrán vagyunk túl ezen a szenzációs tavon, és remélem, minél hamarabb visszatérhetek ide.

Köszönöm fiúk ezt a csodás pecát, továbbá köszönöm Jankovich Krisztiánnak a támogatást, illetve nem utolsó sorban a Guru/Kordának és a DreamFish horgászboltnak a sok segítséget és bizalmat.